Aug 14, 2010

Majlis Pelancaran Program Ramadhan Madrasah Tarbiyah (RAHMAT '10)

Bismillahhirrahmanirrahim...

Tanggal 9 Ogos 2010 bersamaan 28 Syaaban 1431 H,Pengetua Cemerlang SMKA SHAMS,Puan Hajah Wan Ruhayah bt Wan Yaacob telah merasmikan program Ramadhan Madrasah Tarbiyah ataupun nama singkatannnya RAHMAT '10.Program ini  bermula pada 9 Ogos sehingga 3 September 2010.Pelbagai aktiviti yang telah dirancang bagi menjayakan program ini termasuklah Tadarus al-Quran,Tazkirah 5 Minit,pertandingan-pertandingan seperti Liga Hafazan,Tasmi' Hadith,Tafsir al-Quran,Khat,Explorace, dan banyak lagi.Perasmian itu juga telah diserikan lagi dengan satu persembahan multimedia yang disediakan oleh JK Penerbitan dan Multimedia RAHMAT '10.

Sempena perasmian itu juga,satu ceramah khas telah disampaikan oleh salah seorang wakil Malaysia yang mengikuti Misi Kemanusian ke Gaza dengan kapal Mavi Marmara  iaitu IR. Dr. Selamat Aliman dan beliau telah merpertontonkan  kepada pelajar-pelajar SMKA SHAMS video-video mengenai peristiwa yang berlaku  sebelum mereka berangkat ke Gaza sehingga mereka ditahan oleh pihak Israel.

Diharap program ini dapat mencapai objektifnya dan   mendapat sambutan yang memberangsangkan daripada semua warga SMKA SHAMS.Wallahua'lam..

No comments:

Post a Comment